2:ans veckobrev v.37

Veckan har gått i rasande tempo och det känns som om vi har hunnit med en massa saker. Eleverna har arbetat mycket flitigt under veckan men det har varit lite pratigt på vissa lektioner.

Elevernas del

I måndags så lärde vi oss om sinnena.

I tisdags så sprang vi skoljoggen. Och det gick suveränt.På engelskan har vi tittat på pick a colour. Eleverna var jätte  duktiga. På so har vi jobbat med judendomen.

Ledtråden till veckans grej var världsberömd elev. Svaret var Harry Potter.

Sofies del

På musiken fick eleverna lyssna på ”Bergakungens sal” och Jannice berättade historien som ligger bakom musiken. Nästa vecka ska de få agera till musiken.

Eleverna fick jämföra en beskrivande text och en faktatext på svenskan. De fick skriva en lista med skillnader och likheter som de sedan fick testa att mejla mig. Nästa vecka kommer vi att arbeta vidare med just faktatexterna.

v.38

Måndag: läsläxa, vaccination i Diö

Tisdag: idrott, slöjd

Onsdag:

Torsdag:

Fredag: Veckans grej, ledtråden är  ”Julaftonsfågel”

Trevlig helg önskar Sofie, Thea och Molly