Veckobrev årskurs 3

Hej!

Fredag igen, det går fort!

Den här veckan har vi haft vår första bildlektion då vi använde digitala medel samt olika tekniker för att få fram en bild med oljekritor. Eftersom namnskyltarna jag hade gjort till skolstart på platserna i kapprummet såg ut som bananer istället för månar som var min tanke så blev det nya skyltar vi gjorde.

På elevens val fick alla eleverna styla sin egen kudde och den kommer väl till användning, som idag när vi var på fas två i matten med mindre grupparbeten.

Nu har vi kommit in i rutiner angående hur vi arbetar med matten och jag tror att samtliga gynnas av sigma modellen vi använder med mycket diskussioner.

Vi kommer lägga lite extra krut på självkänsla och teambuilding framöver främst bland tjejerna i klassen, då det varit en del oroligheter i veckan pgr av samarbeten vid både lek och vid uppgifter i klassrummet. Prata gärna hemma hur det känns med kompisar och samarbeten och hör av er om det är något.

Glöm inte lämna tillbaka lappen med ordningsregler påskriven och att det är skoljoggen på tisdag!

Trevlig helg!

Matilda