1:ans veckobrev v 36

Tiden går och vi har nu gått 15 dagar i skolan.  Vi har växla in våra 10 första sugrör till ett 10-tal. På matematiken har vi också undersökt fler än och färre än samt i par räknat olika föremål i klassrummet.

Vi har under veckan pratar om hur en bra kompis är. Era barn är väldigt kloka och har så många fina tankar. Igår fick ni också Liatorps skolas ordningsregler med hem. Vi har diskuterat dem i klassen och kommer arbeta vidare med en del ord nästa vecka. Läs och samtala med era barn kring ordningsreglerna och lämna in lappen med era underskrifter på.

Veckans grej handlade om Ishotellet. Barnen var väldigt fascinerade, men hur går man egentligen på toa där?

Vi har också gjort självporträtt, först fick de göra på egen hand sen gjort vi efter en instruktion. Ibland kan det vara skönt att få tips på hur man kan göra när man ska rita något.

Lisa på biblioteket påminner om festen för sommarlovsboken imorgon (7:e september) på Älmhults bibliotek mellan 10-13, eller kan man hämta boken på biblioteket mellan den 9:e till 21:e september. Så roligt att få dela ut presentkort till nästa alla i klassen, passa på att hämta boken ni får.

Läsläxan till nästa vecka är s. 12-15.

Ledtråden till veckans grej är liten men stark.

Kom också ihåg skoljoggen på tisdag den 10:e september, se separat inlägg.

Trevlig helg!

//Betty