2:ans veckobrev v.36

Från och med denna vecka kommer de elever som är klassens hjälpare att skriva en del at veckobrevet. Jag kommer inte att rätta i det som de skriver. Innan de kommer in i detta så kommer det kanske inte vara så mycket de skriver.

Hjälparnas del

Vi har lät os om judendom ok glasen. Vi jode svanstagen på gympa. på slöjden jode vi namnskylt. vi ha lät os om opstelnin.

Sofies del

På matten har vi arbetat mycket med addition i uppställning. Det som har varit lite krångligt är när de behöver växla och använda sig av minnessiffra. Vi kommer att arbeta vidare med detta genom att använda oss av tex. konkret material.

Denna veckas grej var glassen och vi fick lära oss att den första glassen åts för 5019 år sedan enligt olika historier om kejsaren av Kina.

Nästa veckans ledtråd är ”Världsberömd elev”.

Kom ihåg att det är Skoljoggen på tisdag nästa vecka och att man får ha med sig en liten fika om man vill. Eleverna ska komma ombytta till skolan på morgonen och ha ombyte med sig.

v.37

Mån: låna böcker, läsläxa