Veckobrev v.35 årskurs 3.

Tjena!

Tack för ni kom på föräldramötet och visade ert intresse, hoppas ni kände att ni fick med er lite nyttig information hem.

Den här veckan har vi jobbat på med faktatexter som instruktioner, alla har varit duktiga och de har varit så roligt att läsa resultaten.

Vi har även börjat med veckans ord på temat A, den här veckans ord var annullera, auktoritär och allemansrätt.

Ledtråden till veckans grey of the day var ”friterat fredagsmys”, vad tror ni det var? Alla tyckte det var gott iaf…

I måndags hade vi besök av bibliotekarien som pratade om källkritik, vilket alltid är bra att ha i bakhuvudet när man till exempel är ute på nätet. Hon vill även påminna om att ha med sig sommarlovsbok-lappen tills på måndag om man inte redan har med sig den i skolan.

Nästa vecka är det inga konstigheter mer än att vi drar igång med läsläxan tills på onsdagen. Instruktioner har eleverna i sitt svenskahäfte.

Ha en skön helg så hörs vi!

Matilda