2:ans veckobrev v.35

Den här veckan har verkligen gått fort och det tycker eleverna också. Jag vill tacka alla föräldrar som kom på vårt föräldramöte. Ni som inte hade möjlighet att komma får höra av er om det är något som ni funderar över.

På musiken fick eleverna träna på att gestalta musik utifrån musik med text som handlade om en kanin. Nästa vecka kommer utmaningen att vara att gestalta musik utan text.

Vi har arbetat med första kapitlet i vår nya mattebok som innefattar mycket prat och diskussioner kring olika lösningar på problem. Eleverna arbetade på så flitigt att vi till och med missade att köra lite rörelsepaus i mitten av passet. De var jätteduktiga på att samarbeta i denna uppgiften.

Matilda S har i SO berättat om islam. De har fått lära sig om viktiga platser, böcker och lite annat som förknippas med islam.

Idag hade vi ”Veckans grej” som var Narvalen.

Jag presenterade Narvalen och sedan fick eleverna skriva om ämnet utifrån en checklista. De fick ta hjälp av sina kamrater om det var något som de inte kom ihåg. Jag utmanar nu dem att skriva helt utan hjälp av mina stödord. Vissa tycker det är lite jobbigt att jag har högre förväntningar på deras arbete men har förklarat att det är mitt jobb att utmana dem så att de utvecklas. Ledtråd till nästa veckas grej är ”Svalkande glädje”.

Kulturskolan var här idag och berättade att de kommer att ha lektion i blockflöjt här på skolan på fredagar kl:8.40. Några av eleverna var redan anmälda till detta men om någon mer vill anmäla sig kan man göra det via Älmhults kommuns hemsida men senast söndag.

Vi kommer att ha Skoljoggen tisdag 10 september.

v.36

Mån: läsläxa

Tis: idrott, slöjd

Ons:

Tors:

Fre: Veckans grej, ledtråden är svalkande glädje

Hoppas att alla får en skön helg och kan njuta av det fina vädret!

Sofie