Fritids v 34

Det här läsåret kommer vi att arbeta efter ett årshjul på fritids. Det innebär att vi har ett nytt område varje månad. Detta området kommer givetvis att vara kopplat till vår läroplan. Vi kommer att göra barnen delaktiga genom att ha stormöten innan varje nytt område drar igång. Ni kommer att få mer information på föräldramötet och genom att läsa bloggen varje vecka.

Den här månaden fokuserar vi på inskolning av nya och gamla barn. Vi gör många samarbetsaktiviteter för att få ihop gruppen och för att alla barn ska känna sig trygga på fritids.

Veckans aktiviteter har bla varit att gå till Lilla skogen, pyssla ett bi, utomhuslekar och tipsrunda. Alla aktiviteterna har varit frivilliga, så en del har valt att leka fritt istället. Vi har även hunnit med vårt första stormöte, där vi pratade om årshjulet.

Titta gärna på årshjulet och den tillhörande almanackan så får ni veta vad som händer på fritids i veckan!

Trevlig helg önskar Jannice, Matilda, Johan och Pernilla!

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.