2:ans veckobrev v.34

Åh, vad roligt det har varit att äntligen få träffa alla elever igen! Alla har verkligen varit pigga och glada hela veckan.

Vi började veckan med att fixa lite skyltar till hallen, lådorna och så vidare. Vi har även hunnit med att leka ute tillsammans med Johan, dansat jordgubbsdansen med Jannice och haft lära känna övningar med Matilda S. Matilda S startade även upp arbetet med olika religioner i vår klass. Hon kommer att ha SO i klassen under året för att min tid inte riktigt räcker till i år.

I tisdags hade klassen idrott tillsammans med 3:orna och sedan hade de slöjd för första gången. Denna terminen kommer de ha träslöjd med Jimmy och sedan byter de till syslöjd nästa termin.

På matten har vi arbetat med 2-dimensionella figurer, så som cirkel, oval, kvadrat, rektangel och triangel. Många av eleverna kan dessa figurer men många har svårt för att komma ihåg kvadrat och rektangel. Vi kommer att träna mer på detta nästa vecka.

Idag har vi haft en gemensam aktivitet hela skolan. Vi har pratat om drömmar och i grupper tillverkat drömfångare. Varje snöre i drömfångarna representerar en elev, snöret fick eleven själv dekorera med fjädrar och pärlor.

Kom ihåg att skicka med extrakläder då det varit väldigt blött i veckan. Kom även ihåg regnkläder och stövlar så att vi kan vara ute i alla väder.

Ha en härlig helg!

Sofie