F-klassens veckobrev v: 34

Första veckan har gått i en rasande fart. Alla elever är så flitiga och tycker att det är kul i skolan. Några elever tycker att det är lite för mycket rast bara.

Denna vecka har det blivit mycket pyssel med namnlappar, bildmapp och självporträtt. Vi har även lekt namnlekar och samarbetslekar.

På veckans mattepass har vi tittat på första avsnittet av Mattelandet samt jobbat med sortering. Eleverna fick varsin hög med kapsyler som de fick sortera. Vi kommer att fortsätta med detta nästa vecka men på ett annat vis. Vi ska också räkna 100 skoldagar. Det gör vi på flera olika sätt, genom att bland annat skriva talen och kryssa dem samt kryssa på en lista där talen är grupperade i tiotal. Efter 100 skoldagar kommer vi ha en 100-fest.

Varje dag så har vi språklek eller mattelek. Denna vecka har vi haft språklek och då har vi lärt oss vad ett rim är för något och sedan har vi rimmat. Nästa vecka ska vi lyssna efter olika ljud.

I dag har vi haft ett gemensamt pass med alla elever på hela skolan. Vi har pratat om vad en dröm kan vara för något samt gjort drömfångare i tvärgrupper. Drömfångarna finns upphängda i kapprummet.

Nästa vecka är det idrott på tisdagen och eleverna åker kl: 9:30 tillsammans med åk:1 till Diö. Där finns Johan och jag och tar emot dem. Eleverna behöver ha med sig gympakläder och en duschhandduk.

På onsdag kl: 17:30 är det föräldramöte, se separat inlägg. Hoppas så många som möjligt kan komma.

Trevlig helg!!

// Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.