Veckobrev klass 2-3, v 18

Denna vecka har vi avslutat arbetet med vår hembygd. Eleverna har fått skriva om olika saker som funnits i byn tidigare och fått fundera på varför det inte längre finns kvar. Nästa vecka börjar vi på nästa arbetsområde som kommer vara Media. Vi kommer bland annat att titta på lilla aktuellt och diskutera det som kommer upp där.

På musiken har klassen jobbat med nationalsången. De har fått lyssna på den, tränat på att sjunga den och fått lära sig lite om hur den kom till.

Nästa vecka är en långvecka med 5 skoldagar. Jag kommer att börja lite senare på måndag men Matilda kommer att ha hand om klassen tills jag kommer.

Den 16 maj är det dags för trivselkväll och alla är hjärtligt välkomna. Det kommer att finnas lite saker utställda i klassrummet som eleverna gjort under året.

Skolavslutningen närmar sig och därmed också skolbyte för åk 3. Eleverna kommer att hälsa på sina blivande skolkamrater och mentorer i Diö den 22 och 29 maj. Eleverna kommer då att stanna kvar i Diö efter slöjden och äta lunch där och ha lite aktiviteter tillsammans med åk 3 i Diö. Jag kommer att vara med vid båda tillfällena.

Vecka 19

Måndag; ”Läskig fisk”

Tisdag; Utegympa åk 3

Onsdag; Idrott åk 2-3

Torsdag; Matteläxa åk 2; läxa 13

Matteläxa åk 3; läxa 3

Läsläxa

Fredag;

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.