F-klassens veckobrev v: 13

Denna vecka har varit lite konstig för oss. Betty har varit ledig och flera utav eleverna har varit sjuka. Hoppas att alla är tillbaka friska och krya till nästa vecka.

På matten denna vecka har vi jobbat med att ”se” fem på lite olika vis. Vi har sorterat upp dem i grupper och även lagt ”staket” med Kapla stavar. Vi har även tränat på 5-skutt (5, 10, 15, 0sv) Nästa vecka ska vi göra ett band med pärlor i olika grupper om 5 för att sedan kunna räkna 5-skutt med dem.

Veckans bokstav har varit Gg och vi har gjort Gg utav glitter. Vi har även gjort fina glassar som hänger på fönstret utanför klassrummet. Nästa veckas bokstav är Bb och ledtråden till veckans grej är: Rött i kroppen. Kom ihåg bokstavssaksläxan till tisdag.

I vårt tema om våren har vi sett två kortfilmer. Den ena handlade bla om varför det blir lite varmare på våren och den andra handlade om frön. Efter detta fick eleverna sätta frön som ska blir tomatplantor. Vi hoppas  att vi har gröna fingrar och lyckas med vår sådd.

Nästa vecka ska vi åka till biblioteket i Älmhult för studiebesök samt träffa Carl von Linné. Vi kommer även få varsin bok i gåva från biblioteket.

Hoppa ni får en solig och fin helg!

// Tesan & Betty ☀️

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.