Veckobrev klass 2-3, v14

Denna vecka har vi avslutat vårt arbete med material genom att ha ett litet test i grupp. Eleverna tyckte att det var ett bra sätt att få visa vad de kunde och flera sa att de lärde sig något nytt av de andra i gruppen. Nu byter vi arbetsområde till so och kommer under någon vecka arbeta med Liatorps historia.

Treorna börjar närma sig slutet på nationella prov, bara ett prov i matte kvar! Efter påsklovet kommer jag att ha utvecklingssamtal med alla treor. Lapp om tider är hemskickad. Fyll i så många tider som möjligt så återkommer jag med vilken tid ni är välkomna!

Idag passade vi på att gå ut i det fina vädret för att ha lite utematte. Eleverna arbetade i grupp med olika uppdrag.

På tekniken fortsatte vi att arbeta med enkla konstruktioner. Eleverna byggde med hjälp av papperstrianglar snygga och tåliga ”torn”.

Trevlig helg!

Vecka 15

Måndag; ”Het ö”

Tisdag; Idrott åk 3

Onsdag; Idrott åk 2-3

Torsdag; Läsläxa åk 2-3

Matteläxa åk 2; Sidan 23

Matteläxa åk 3; Läxa 9

Fredag; Påskpyssel med hela skolan

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.