1:ans veckobrev v.13

Jag tror att alla eleverna tycker att det varit skönt att det varit bättre väder och att de kan vara utan överdragsbyxor när de är ute. Med mindre kläder kan de även hitta på andra aktiviteter så som hoppa twist och hopprep.

Jag hade musiken denna vecka då Jannice var borta och då testade vi att sjunga sånger och samtidigt teckna till. Vi sjöng bland annat Lilla snigel och en sång om färger. Vi har tränat tecknen för de olika färgerna idag också. Vi använder tecken som stöd i undervisningen för att förstärka det vi vill säga. Vi har många tecken uppsatta i klassrummet så att eleverna själva kan titta och lära sig fler.

Nu är snart alla klara med sina berättelser på svenskan och alla har börjat göra en programmering för att animera sin berättelse. N i kommer att ha möjlighet att se era barns fina arbete på trivselkvällen som blir 16 maj kl:17.00.

På SO passet har vi pratat om vår personliga svär och att min kropp är min kropp och ingen annan har rätt att ta på den utan att det är okej. De fick enskilt på ett papper markera vilka ställen på kroppen som är okej och inte okej att någon annan tar på.

Läsläxan till nästa torsdag är att de ska fortsätta att läsa 4 gånger i sin bok, 15 minuter varje gång. De har ingen uppgift med sig hem denna gång utan kommer att få göra en uppgift här i skolan på torsdag.

Det är bibliotek på måndag och idrott på onsdag.

Ha en trevlig helg! 🙂