Veckobrev klass 2-3, v 13

I måndags avslutade vi vårt läsprojekt ”Bokjuryn” med en liten fest. Vi gick en tipsrunda som handlade om böckerna vi läst och några vann lite priser. Bibliotekarien Lisa bjöd på saft och popcorn och alla fick varsitt fint diplom.

Vi har under veckan arbetat vidare med Material. Denna vecka har vi fokuserat på materials egenskaper. Eleverna har gått på materialjakt i klassrummet för att hitta olika saker.

Idag har vi haft besök av tandhälsan och pratat om hur viktigt det är att ta hand om våra tänder. Eleverna i åk 3 fick med sig en tablett hem som de ska tugga på för att se hur bra de borstar tänderna. Tänk på att borsta tänderna först!

Det har varit lite slarvigt med treornas matteläxa. Det är många som inte lämnar in den på torsdagen vilket gör att Lotta inte kan rätta dem. Hjälp era barn så att de har med sig sin läxa senast på torsdagar.

Idag får treorna ut lappar om att sälja majblommor. Det är med lite kort varsel eftersom jag glömt bort dem. Om man vill sälja behöver man lämna lappen på måndag.

Måndag; ”Iskall sovplats”

Tisdag; Idrott åk 3

Onsdag; Idrott åk 2-3

Torsdag; Läsläxa åk 2-3

Matteläxa åk 2; Läxa 6

Matteläxa åk 3; Läxa 6

Fredag;

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.