1:ans veckobrev v.12

Ett par dagar denna vecka har vi verkligen fått känna att våren är på ingång med lite välbehövlig sol!

Denna vecka har varit en vecka där vi bara fortsatt vårt arbete i de olika ämnena. På tekniken har vi arbetat med ScratchJr, i svenska börjar många bli klara med sin berättelse om sin anka och i matte har vi fortsatt arbeta med att hoppa olika skutt på tallinjen.

På elevens val har de önskat att få spela teater så det började vi med i måndags. De blev indelade i olika grupper och fick scener ur Astrid Lindgrens olika böcker. Det ska bli spännande att få se när de tränat lite.

Vårt förra område på elevens val var rymden och resultatet av det arbetet sitter nu uppsatt i klassrummet.

Vi har börjat arbeta lite med värderingsövningar och att vi ska kunna sitta i ring och prata om olika ämnen. Vid detta tillfälle pratade vi om maktlekar. Både om att det finns olika sorters makt, bra och mindre bra men även om lekar som innehåller makt som inte är bra.

Boken som eleverna haft i läsläxa är nu slut och de har fått med sig en annan bok att läsa hemma. Det är böcker som de inte hunnit läsa ut som de haft i sin låda.

På måndag är det bibliotek, på onsdag idrott och på torsdag läsläxa.

Ha en riktigt bra helg! 🙂