Veckobrev klass 2-3, v11

Hej!

Denna vecka har åk 3 börjat med sina nationella prov i både svenska och matte. Eleverna tycker att det är ganska roligt och att de är ganska enkla.

Vi har under veckan jobbat med förklarande texter och eleverna har fått lära sig hur man skriver dem. De har fått bearbeta sina gamla texter om olika materia så att det har blivit förklarande texter. De är superduktiga på att skriva och anpassa sin skrivning efter olika texttyper!

På matten idag tränade vi lite på multiplikationstabellerna genom att spela olika spel.

På tekniken pratade vi om centrifugalkraft och såg en film om det. Sedan fick eleverna börja att göra egna karuseller där de kommer att kunna se centrifugalkraften.

Denna vecka var det ganska många som inte alls eller bara delvis gjort uppgiften till läsläxan. Den är också en läxa och inte något man kan välja att göra eller inte!

Trevlig helg!

Måndag; ”Skrikande ödjur”

Tisdag; Idrott åk 3

Onsdag; Idrott åk 2-3

Torsdag; Läsläxa åk 2-3

Matteläxa åk 2; Läxa 11

Matteläxa åk 3; Läxa 1

Fredag;

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.