F-klassens veckobrev vecka: 3

Äntligen var det dags för veckans bokstav igen. Vi gjorde fina Ä utav ärtor. Som bokstavspyssel gjorde vi äppelskrutt. Det var flera elever som hade glömt bokstavssaksläxan till i tisdags. Kom ihåg att vi alltid har det till tisdagar och att era barn behöver hjälp med att komma ihåg det. Nästa veckas bokstav är Kk. Ledtråden till veckans grej är Jättelång rad med stenar.

Veckans grej var älgen vilket var ganska lätt för eleverna att komma på. De flesta hade sett en älg och de hade flera olika saker att berätta om älgen. Vi hade med oss ett älghorn och älgbajs som lite extra kuriosa.

Vi har varit lite oroliga för Spökis, den senaste veckan hen har varken skrivit brev till oss eller busat till det. Mår hen inte bra? Vill hen kanske ha en toalett, ett hus eller lite mat? Vi fick helt enkelt skriva brev till hen och fråga. Eleverna är jätteduktiga på att skriva brev nu och flera har koll på att man behöver börja med ett hej och avsluta med hej då eller likande. Nu hoppas vi att han svarar på breven nästa vecka.

Vårt arbete som handlar om oss själva har vi fortsatt med denna vecka. Vi har bla pratat om våra favoriter: spel, sak, djur och plats. Vi jobbar även vidare med att våga ta ställning för vad man själv tycker och att prata i gruppen.

På tisdag börjar lärarstudenten Johanna Loo sin VFU-praktik i vår klass. Hon kommer att vara hos oss och på fritids v:4-8. Vi hälsar henne välkommen!

På onsdag är det dags för ett besök i ishallen. Se separat inlägg för mer info.

Trevlig helg!!

Tesan och Betty