1:ans veckobrev v.2

Äntligen är vi igång igen efter jullovet. Det var härligt att träffa era barn igen och de har varit mycket flitiga under veckan.

På bilden har de målat ”snögubbar i natten” på svart papper med oljekritor. Denna gång fick de instruktionen till uppgiften genom att se en video av hur de skulle göra. De fick även träna på att måla med skuggning.

Vi har börjat med ett nytt arbetsområde i SO som handlar om trafik. Uppgifterna denna vecka har handlat om miljön på och runt vår skolgård. De har bland annat fått undersöka hur trafiken är kring vår skola.

Till torsdag nästa vecka är det ett nytt kapitel i läseboken i läxa. Jag har fyllt i de nya sidorna i allas böcker. Vi har bibliotek på måndag och idrott på onsdag. Se separat inlägg om skridskoåkning den 23 januari.

Det är många elever som frågar om de hinner gå ut när de kommer på morgonen innan skolan börjar. Vi vill att alla går ut även om det bara är en liten stund kvar av rasten.

Ha en trevlig helg!