1:ans veckobrev v.49

Denna veckan har känts lite kort och konstig. Det har varit studiedag och många i klassen har varit sjuka. Därför har det varit svårt att arbeta vidare med något nytt.

I måndags började en ny elev hos oss, Sirwan. Vi är glada för att han kommit hit och hoppas att han ska trivas.

Idag har vi experimenterat med olika sorters blandningar. Fråga gärna era barn vad som händer om man droppar karamellfärg i olja eller vad som händer om man häller vatten, olja och sirap i ett glas.

Vi har pysslat lite idag och vi gjorde renar av papper. De blev väldigt fina 🙂

På tekniken denna vecka har vi börjat lite med programmering och vi har testat att blockprogrammera på en sida som heter code.org. Eleverna tyckte att detta var väldigt roligt.

Vi har övat en hel del på våra luciasånger i veckan och på torsdag nästa vecka är det dags för luciatåg. Vi samlas i församlingshemmet lite innan 8.00.

v.50

Måndag: bibliotek

Tisdag:

Onsdag: idrott

Torsdag: luciafirande kl:8.00, läsläxa

Fredag:

Om ni har några udda överblivna strumpor hemma så får ni gärna ta med dem till ett pyssel jag tänkte vi ska göra nästa vecka.

Hoppas att alla får en härlig helg!