Veckobrev klass 2-3, v 49

Denna vecka har vi börjat lyssna på Sverige Radios julkalender som Handlar om Tonje i Glimmerdalen. Vi tittar varje morgon på Grej of the day julkalender och lär oss massa nya saker. Vi har bland annat fått lära oss om saffran, Michael Collins och guld. Eleverna fyller i en kalender varje dag där de ritar och skriver vad vi fått reda på.

Vi är nu på sluttampen av arbetsområdet ”Sinnen”. Eleverna har denna vecka testat varandras experiment. Nästa vecka ska vi gå igenom experimenten och resonera om resultatet. Efter jul kommer vi att börja med ett nytt arbetsområde inom so/no.

Idag har alla gjort färdigt sina gubbar på bilden. De blev verkligen fina! De kommer att få ta hem dem så fort de torkar.

Eftersom jag var sjuk i måndags blev det inte någon veckans grej utan vi tar de nästa vecka istället. Ledtråden är fortfarande ”Grotta med egen djungel”.

Nästa vecka kommer vi att träna en hel del till lucia. På torsdag är det luciafirande i Församlingshemmet, mer info kommer i separat inlägg.

Nästa vecka:

Måndag;

Tisdag; Idrott åk 3

Onsdag; Idrott åk 2-3

Torsdag; Luciamorgon

Läsläxa

Matteläxa åk 2 – läxa 12 (OBS! skriv svar)

Matteläxa åk 3 – läxa 11

Fredag;