Veckobrev klass 2-3, v 48

Idag har vi firat advent tillsammans med förskolan. Vi sjöng sånger tillsammans, några tvåor läste verser och tände ljus och vi åt lite pepparkakor. Jag tror att alla fick lite julkänsla!

Eleverna i åk 2 har skrivit berättelse denna veckan. Istället att för som vanligt skriva på IPAD fick de använda penna och papper. Många tyckte att det kändes ovant men alla jobbade på bra.

På bilden fortsatte vi att jobba med våra gubbar. En del hann börja måla medan andra fick bygga färdigt själva konstruktionen.

Vi tränar en hel del på sångerna till luciatåget den 13 december. Glöm inte att skriva i kontaktboken vad eleverna ska vara i luciatåget.

På matten har eleverna bland annat jobba med att koppla räknesätt till en händelse.

Nästa vecka är det studiedag på onsdag. Det innebär att skolan är stängd men fritids är öppet som vanligt.

Måndag; Bibliotek

”Grotta med egen djungel”

Tisdag; Idrott åk 3

Onsdag; Studiedag

Torsdag; Läsläxa

Matteläxa åk 2 – läxa 2

Matteläxa åk 3 – läxa 13

Fredag;

Det här inlägget postades i 2-3:an, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.