1:ans veckobrev v.48

En av eleverna sa idag att veckan har sprungit förbi och jag håller med helt och hållet. Det är bara 3 veckor kvar till jullovet och det känns som om det kommer gå fort dit.

Idag hade vi adventssamling tillsammans med förskolan. Vi sjöng adventssånger, några 2:or läste verser och tände ljus och vi avslutade med att fika på saft och pepparkakor.

I svenska har vi denna vecka börjat arbeta med berättelser, hur man kan skriva en början och hur texten är uppbyggd. De kommer att skriva en berättelse 2 och 2 och karaktärerna som ska vara med är deras monster som de gjort till Xune.

På matten har vi börjat med en lek som kallas för utmanaren där det gäller att kunna talkompisar, addition och subtraktionsuppgifter snabbt. Vi håller oss till talen 1-10 och tränar på att automatisera talkamraterna.

Nästa vecka är det bibliotek på måndag och läsläxa till på torsdag.

Kom ihåg att det är studiedag på onsdag 5 december.

Ha en mysig helg tillsammans!