F-klassens veckobrev v:48

Veckan i F-klassen har varit lite speciell, då några elever och Betty varit sjuka. Vi hoppas på att alla kan hålla sig friska de tre sista veckorna till jullovet.

På språket har vi jobbat med stoppkonsonanter i början på ord, tex konsonanterna g, b,d, alltså de konsonanter som inte går att hålla ut på. Det är svårt för många barn att höra skillnaden på dessa bokstavsljud så det kommer vi att jobba vidare med.

Veckans bokstav har varit Vv och vi har gjort V utav vaniljsocker och som bokstavspyssel har vi gjort fina valar som simmar i ett hav.

Nästa veckas bokstav är Dd och led tråd till veckans grej är gigantisk ödla.  Som vanligt är det bokstavsläxa till tisdag.

På matten har vi jobbat med siffra – mängd. Vi tränar på att se antal upp till 6 utan att räkna, detta gjorde vi genom att spela ett mattespel. Vi har även spelat lite Vektor.

I dag har vi firat in advent tillsammans med förskolan. Vi sjöng adventssånger och några elever läste lite verser. Vi avslutade samlingen med lite fika.

Ha en trevlig första advent! ?

// Tesan och Betty