Tema på fritids

De två senaste veckorna har vi jobbat en hel del med vårt vatten-tema.

Förra tisdagen tittade några elever på en film om krokodiler. Det var spännande och intressant. Tex fick vi veta att krokodiler i Afrika mest äter fisk!

På onsdagen tillverkades häftiga fiskar. Titta gärna i glasskåpet i hallen!

På torsdagen hade vi sång- och instrumentgrupp. Meningen var egentligen att vi skulle sjunga vattensånger, men det var så roligt att spela på instrumenten så vi gjorde det nästan hela tiden.

I tisdags fick de som ville chansen att forska och lära sig mer om olika vattendjur. De tittade i böcker och på Ipaden. Visste ni att en val kan bli 30 meter? Några av djuren finns nu avbildade och uppsatta på väggen utanför fritids.

I onsdags tillverkade vi olika vattendjur av lera. Det blev en salig blandning av delfiner, hajar, bläckfiskar, sköldpaddor mm. Eleverna var så entusiastiska och började sedan tillverka rekvisita till blivande filmer!

Nästa vecka ska djuren målas och bli rollfigurer i elevernas egna filmer!!

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.