1:ans veckobrev v.43

Nu har verkligen hösten kommit på riktigt och det är dags för höstlov nästa vecka. Veckans brev blir lite kort då jag varit borta 2 dagar.

I måndags var Lisa inne hos oss och inspirerade eleverna med boktips inför läslovet. De har fått med sig ett läsbingo som de kan fylla i under lovet. Uppmuntra gärna era barn att läsa mycket. De behöver inte läsa läsläxan under lovet, det hinner de ändå efter lovet.

På matten denna vecka har vi arbetat med udda och jämna tal. Vi har även börjat lite med hälften och dubbelt som vi kommer fortsätta med efter lovet.

Efter lovet så kommer jag att börja arbeta onsdagar igen men vi behåller läsläxan till torsdagar tills vidare. Vi kommer även börja med lite matteläxa då.

Hoppas att alla får en skön höstlovsvecka och kommer tillbaka med massor av energi 🙂