Veckobrev klass 2-3, v 43

Nu är det redan dags för höstlov! Den här delen av terminen har verkligen gått fort! Jag hoppas att alla får ett skönt höstlov och kommer tillbaka till skolan med nya krafter!

Denna vecka har treorna blivit färdiga med arbetet ”Samhället”. De har gjort färdigt sina interaktiva kartor över sina egna städer. Klicka på länkarna så kan ni se hur fina de är! Nya Stockholm  Vjvsfg  Tbtpisjb Det har varit mycket nytt i detta arbetsområde och vi har använt våra IPADs till mycket nytt. Det är fantastiskt att se hur snabbt de lär sig använda den digitala tekniken och hur mycket de redan kan! Efter höstlovet kommer de att börja arbeta med ”Solen, månen och stjärnorna”.

På matten jobbar båda klasserna med multiplikation. Klass två jobbar med tvåans tabell medan klass tre jobbar med sjuans. Obs! Matteläxa för åk 2 – läxa 10, matteläxa för åk 3 – läxa 7.

Vi har jobbat vidare med ”Våra sinnen” och eleverna har fått träna på att skilja kroppsdel och sinne åt. Vi har sett en film om våra sinnen och samtalat om den. Efter lovet kommer de att få läsa olika texter om våra sinnen och svara på frågor. De kommer också att få göra olika experiment.

V 45

Måndag; ”Målade mystiskt leende”

Tisdag; Idrott åk 3

Onsdag; Idrott åk 2-3

Torsdag; Läsläxa och uppgift

Matteläxa åk 2; Läxa 10

Matteläxa åk 3; Läxa 7

Fredag;

Trevlig helg!

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.