1:ans veckobrev v.40

Vilket höstväder vi har fått denna vecka. Det krävs nu att alla har regnkläder och stövlar i skolan, vi är ute i alla väder. Även med regnkläder kan man bli blöt så se till att elevernas extraklädeslådor är påfyllda med kläder.

I måndags kom ett bebismonster till oss som heter Xana. Hon vill hälsa på hemma hos alla elever och denna vecka har hon hunnit besöka Edvin, Faris och Semmy.

I måndags hade vi elevråd på skolan och där önskades det att det skulle bestämmas regler för fotboll och king. Under veckan har två grupper av elever tillsammans med Tesan och Johan bestämt vilka regler som ska gälla när de spelar fotboll och king.

Kanelbullens dag firade vi genom att jag berättade om kanelbullen och hur länge den funnits. Efter det så fick alla måla och pimpa sin egen kanelbulle hur de ville, de blev väldigt fina 🙂

På matten har vi arbetat med subtraktion och fokuserat på att jämföra antal och räkna ut skillnaden. Vi har arbetat praktiskt i grupper, spelat spel och arbetat individuellt med skriftliga uppgifter.

Ni har alla fått hem lapp om utvecklingssamtal, lämna in så snart ni kan så att jag kan lämna ut tiderna så fort som möjligt.

Nästa vecka är det bibliotek på måndag, idrott på onsdag och läsläxa på torsdag.