1:ans veckobrev v.36

Vilket härligt väder vi har fått ha denna vecka! I måndags på elevens val passande vi på att vara ute och vi lekte olika tagenlekar.

I matte har vi arbetat vidare med talens grannar, uppdelning av tal och även ordningstalen. Vi har även pratat om udda och jämna tal.

I svenska har alla fått skriva en berättelse på Ipaden. Den kommer vi spara för att kunna jämföra med i slutet av 1:an hur mycket de utvecklat sig i sitt skrivande.

På musiken med Jannice har eleverna lärt sig mer om sin röst och hur man kan använda den på olika sätt.

Idag har vi haft bild och vi fortsatte på lite hösttema. Det blev många fina flugsvampar 🙂

Eftersom vi kommer att ha skoljoggen på onsdag så kommer läsläxan att vara till torsdag istället så att jag hinner med att lyssna på eleverna. Kom igång föräldramötet på måndag kväll, jag hoppas att jag får träffa er alla då 🙂

v. 37

Måndag: Fotografering, föräldramöte kl:18.00.

Tisdag:

Onsdag: Skoljoggen – kom ombytt på morgonen, ta med liten fika om du vill.

Torsdag: Läsläxa

Fredag:

Ha en skön helg och njut av vädret!

Det här inlägget postades i 1:an. Bokmärk permalänken.