Veckobrev klass 1, v 50

Denna vecka har vi tränat för fullt på luciasångerna. På onsdag är det dags för årets luciatåg! Hjärtligt välkomna till Medborgarhuset!

I måndags fortsatte vi att arbeta med programmering. Denna gången programmerade vi danser.

På no:n har vi gjort experiment med muskler. Vi testade bland annat hur lång tid vi orkade stå i jägarvila, över 8 minuter blev rekordet!

Vi har arbetat med samarbetsövningar på so:n. En fick vara lerklump och den andre konstnär.

På elevens val har vi för tillfället julpyssel. Eleverna får välja vilket pyssel de vill göra och sedan är utmaningen att klura ut hur man ska göra utan att fröken ger instruktioner. De var verkligen duktiga på detta!

Nästa veckas bokstav är Åå, ledtråden till veckans grej är ”Plus och minus”. Eleverna tycker det är en väldigt klurig ledtråd! Vi får se om någon löst den till på måndag!

Nästa vecka avslutar vi huvudräkningsläxan och läsläxan. Det är alltså sista läxan till tisdag och fredag. Alla kommer att låna hem några böcker över jul som de kan läsa i. Det är jätteviktigt att hålla i läsningen även över jullovet för att inte tappa sin läsfart så här i början av läsinlärningen!

Glöm inte att skriva i kontaktboken vad eleverna ska vara i luciatåget!

Trevlig helg!

Det här inlägget postades i 1:an, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.