F-klassens veckobrev v:49

Så mysigt vi har det i klassrummet på morgonen. Alla elever har gjort varsin ljuslykta som vi tänder medan vi pratar om vad vi ska göra under dagen. Lyktan får eleverna ta med sig hem den 21 december.

På veckans mattelektioner har vi spelat kortspelet ”vem har högst”. Det går ut på att jämföra mängder utan att behöva räkna. Nästa vecka fortsätter vi att spela kortspelet.

Veckans bokstav har varit D och vi har gjort D utav drakar och som bokstavspyssel har vi gjort färgglada eldsprutande drakar. Nästa veckas bokstav är Ä.

I tisdags hade vi brandövning på skolan. Alla elever tog det lugnt och hade bra koll på att de skulle samlas i en  rad på fotbollsplanen för att bli inräknade. Toppenbra!!

Nästa vecka är det Lucia på onsdag, så glöm inte att skriva i kontaktboken senast måndag vad era barn ska vara. De får välja på tärna, tomte, stjärngosse och pepparkaksgumma/gubbe.

Ha en trevlig andra advent.

// Tesan