2-3:ans veckobrev v:49

Det är redan dags att tända det andra adventsljuset och på onsdag är det luciafirande. Ni kan läsa mer om detta i ett separata blogginlägg. Sångerna har övats och det börjar låta riktigt bra!

Förutom sång så har vi ägnat oss åt sagor. Lotta har läst sagan ”Prins hatt under jorden”. Det är en lång, gammal folksaga med många inslag av sådant som är typiskt för just folksagor. Be gärna era barn berätta!

På matematiklektionen i tisdags blev det multiplikation på 100 ruta. 2:ans, 5:ans och 10:ans tabeller fick tvåorna jobba med. Alla elever fick även träna 9:ans tabell med fingerknepet. Eleverna i åk:3 har fått arbeta vidare med 9:ans tabell och därför har de läxa 12 som matteläxa till tisdag. I går jobbade tvåorna med innehållsdivision och därför har de läxa 13 till tisdag. Vi spelar också en del spel som tränar multiplikation.

På torsdagseftermiddagen kom Sofie på ett kort besök och på måndag är hon förhoppningsvis tillbaka på jobbet igen.

Ha nu en riktigt skön advent!