Veckobrev klass 1, v 48

Idag har vi firat advent tillsammans med förskolan. Vi sjöng lite sånger tillsammans och fikade på pepparkakor.

I klassrummet har vi gjort ljusstakar till borden med hjälp av sockerbitar. De blev verkligen jättefina!

Veckans grej var älgen vilket många gissade på. Tesan hade med sig ett riktigt älghorn som vi fick titta på.

Nästa veckas ledtråd är ”Gullig trädkramare”. Veckans bokstav är Kk.

Vi har fortsatt att arbeta med programmering på tekniken. Denna vecka programmerade vi hälsningar som vi visade upp. Detta var en uppskattad lektion med många skratt!

På matten har vi fortsatt arbeta med talet 5  och med öppna utsagor. Eleverna har en otrolig fart på sin huvudräkning, det märks verkligen att huvudräkningsläxan gör skillnad. Bra jobbat med den!

I onsdags var vi i ishallen och åkte skridskor. Alla kämpade på jättebra och ville åka igen, det kommer vi att göra nästa termin. Tack till alla föräldrar som kom och hjälpte oss att knyta skridskor.

Vi har en rörelsekalender i år som vi kommer öppna varje dag i skolan fram till jul. Bakom varje lucka finns någon form av rörelse som vi ska utföra!

Nästa vecka är det studiedag på onsdagen så det blir en lite kortare skolvecka.

Ha en trevlig advent!

Det här inlägget postades i 1:an, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.