2-3:ans veckobrev v.47

Idag har eleverna arbetat med konstruktion och samarbete på tekniken. De fick tandpetare och ärtor som material att arbeta med. Så här blev resultatet.

I onsdags fick 3:orna hålla i idrottslektionen för åk:2. De delades in i 3 grupper och fick uppdraget att komma på en lek, förklara den för sina kamrater samt leda leken. Vi lekte toatagen, flaggan och killerboll. 3:orna var utmärkta ledare och 2:orna fantastiska elever som lyssnade och gjorde som ledaren sa.

På 2:ornas engelska denna vecka har de fått skriva en kort presentation om sitt gosedjur som de tagit med till skolan. De fick ta med sig sina böcker hem så de kan träna på att läsa sin text hemma. På tisdag ska de få läsa sin presentation inför de andra. Det viktiga är inte ett perfekt uttal eller att man kan det utantill utan att man vågar prova. Joanna kommer att finnas som stöttning.

3:orna åkte i onsdags på studiebesök till Sparbanken Eken i Grimslöv. Bankchefen Magnus Sundbom tog hand om oss hela eftermiddagen. Han berättade om hur det fungerar på banken och eleverna kunde mycket och ställde många bra frågor. Vi fick även en guidning i banken och Magnus visade bland annat bankvalvet. Alla var väldigt nöjda med besöket.

Nästa vecka jobbar jag bara på måndagen och sen åker jag iväg till Lund med min dotter som ska opereras. Under tiden som jag är borta så täcker de andra på skolan upp min tid.

På onsdag ska eleverna åka skridskor i ishallen i Diö istället för att ha idrott. Vi vill att ni föräldrar meddelar i kontaktboken om era barn inte har skridskor eller hjälm senast på måndag.

Matteläxa till tisdag är läxa 11 för 2:orna och läxa 7 för 3:orna. Läsläxa är det som vanligt på måndag.

Trevlig helg!

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.