1-2:ans veckobrev v.19

Det var riktigt roliga dagar med bondgårdsbesök denna vecka. Det var kallt men de flesta var bra klädda för vad vi nästan kan kalla för vinterväder. Nu hoppas vi alla att solen och värmen kommer till oss snart.

I måndags på NO lektionen var vi ute i skogen och letade efter insekter/kryp. Eleverna tog med sig en insekt in för att studera närmare under lupp. De skrev sedan ned stödord för att beskriva insekten och på måndag ska de få fortsätta med att skriva en faktatext om sin insekt.

2:orna har på matten börjat med att arbeta med uppställningar både med och utan minnessiffra. De kommer fortsätta med detta även nästa vecka.

1:orna var superflitiga i torsdags och hann med att göra 3 olika svenskatester. Vi testade läsförståelse, stavning och att skriva en kort berättelse.

På måndag ska jag på läkarbesök med min dotter så då kommer Johan och Jannice att ta hand om klassen.

Trivselkvällen är på torsdag vid 17.30. Jag hoppas att många kommer och umgås och tittar på vad eleverna gjort under året!

Ha en skön helg!