F-klassens veckobrev v:19

Veckans höjdpunkt var bondgårdsbesöket på Sjögården i tisdags. Eleverna fick vara med om en spännande och lärorik dag, så kul! Veckorna fram till sommarlovet så kommer vi att jobba vidare med detta på lite olika vis.

I måndags jobbade vi med sidan arg i jag- boken. Vi pratade om vad som gjorde oss arga och hur vi reagerar när vi blir arga. Några berättade att de även blev ledsna när de blev arga medan andra sa att det kändes som att man kokar över. Eleverna är duktiga på att beskriva och berätta om sina känslor, så bra!

I Årstidsboken har vi jobbat med vitsippan, vi har torkat och pressat en vitsippa och även lärt oss vad blommans olika delar heter.

På veckans musiklektion har vi tränat takt och rytm genom att använda musikhänder och musikfötter.

På torsdag kl:17:30 är det trivselkväll tillsammans med förskolan och föräldraföreningen.  Vi kommer att visa vad vi har jobbat med under läsåret. Hoppas att så många som möjligt kan komma.

På måndag kommer de nya barnen som ska börja i förskoleklassen till hösten och hälsar på. Vi kommer att visa runt dem samt leka lite lekar tillsammans.

Trevlig helg!!!