F-klassens veckobrev v:13

Vilken härlig vecka vi haft med flitiga och glada elever. Vi forsätter så även nästa vecka tycker jag.

Veckans bokstav har varit J och vi har gjort J utav jordgubbar. Vi har även gjort jordgubbar som finns att titta på i glasskåpet i kapprummet. Som bokstavssak var det lite kluriga gåtor där svaren var jeansjacka, juver, Jeep och jord. Nästa vecka är det terminens sista bokstav C. Glöm inte bokstavssak till torsdag.

På matten har vi jobbat med addition. Vi har slagit två tärningar och adderat ihop summan samt tränat på hur vi delar upp talet 7 på olika vis. Så roligt att se hur lätt de lär sig detta!!

I går hade vi en tematräff tillsammans med alla elever på skolan. Denna gång skulle eleverna försöka bli färdiga med sina hus och bestämma sig för vilket djur de ville ha flest utav på sin gård.

Hoppas ni alla får en trevlig helg i vårvärmen.?