1-2:ans veckobrev v.12

Alla har verkligen njutit av att vädret har blivit bättre och att de har kunnat vara ute utan en massa ytterkläder. Kolla gärna igenom lådorna med extrakläder då jag sett att en del har tomma lådor.

Denna vecka har vi arbetat med alfabetisk ordning på svenskan. De flesta har även hunnit med att arbeta med svenska på elevspel.se.

På matten har de fortsatt att arbeta med bland annat längd och talmönster.

1:orna har denna vecka fått sista kapitlet i sin läsebok i läxa. Nästa vecka kommer de att få med sig vanliga böcker hem i läxa då de ska träna mängdläsning istället nu när de läser så bra.

Med Joanna har eleverna arbetat med att göra vårbilder med hjälp av silkespapper. De har också gjort väldigt fina sockermålningar.

Idag har eleverna fått skriva i sina tankeböcker om vad de skulle vilja hitta på tillsammans. Jag har fått många olika förslag på roligheter vi skulle kunna göra. Jag tänker att vi ska ha någon rolig aktivitet tillsammans som klass innan sommarlovet.

Hoppas att vi får lika fint väder i helgen så vi alla kan njuta!