F-klassens veckobrev v:12

I går, torsdag, var vi på ”vårtecken utflykt”. Vi hittade bl.a. krokus, snödroppar, vintergäck och videkissar. Vi tog lite bilder som vi ska skriva en mening till och sätta in i vår Årstidsbok.

Veckans bokstav har varit B och vi har gjort bläckfiskar och fina B utav bomull. Eleverna fick blunda, känna och gissa vad vi skulle göra B utav. Kul med flera roliga gissningar. Nästa veckas bokstav är J.

Vi har även titta på ett nytt bra och roligt avsnitt utav Bokstavslandet.

På språket har vi fortsatt med alfabetet och samarbete. Vi har denna vecka kopplat ihop de versala bokstäverna med de gemena.  Det kunde alla men fortfarande lite svårt med samarbetet hos några elever. Vi jobbar vidare med det nästa vecka.

På matte har vi jobbat med lite olika saker, bl.a. 123- boken, spel med addition, subtraktion och positionssystemet.

Som rörelseaktivitet har vi lekt En bonde i vår by. Det är otroligt mycket glädje bland eleverna när vi leker danslekar. Så härligt att se!

Ha en trevlig helg i vårsolen! ☀️