1-2:ans veckobrev v.11

Nu när våren verkar ha kommit på riktigt så vore det bra om ni hjälper era barn att kolla igenom vad de har för kläder på sin plats.

Det är roligt att se att många elever har jobbat hårt med sina matteuppdrag på elevspel. Vi försöker arbeta flitigt i skolan också och vi har hunnit med att arbeta med tom tallinje där vi bland annat har gjort 10-hopp. Först hade vi 10-mätare och måttband till hjälp, men sen gick detlätt. Vi har fortsatt med andra talföljder och vi har också börjat med textuppgifter (=s.k. lästal). Vi sk göra dem gemensamt en tid framöver (en st per lektion) så att eleverna. Vi har även börjat arbeta med omkrets.

På svenskan kommer vi att börja träna läshastighet. Jag har testat av de flesta eleverna och kommer göra resten nästa vecka. Vi har då något de kan jämföra sig med och de kan se sina egna framsteg när vi gör testet igen.

Nästa vecka kommer jag, Sofie, att skicka ut en lapp om utvecklingssamtal. Eftersom jag inte jobbar full tid ännu så kommer jag att sprida ut samtalen på flera veckor.

Ha en skön helg!