F-klassen veckobrev v:11

Denna vecka känns det som om våren har kommit på allvar. Titta igenom era barns platser i kapprummet och ta hem de kläder som de inte längre behöver.

Veckans bokstav har varit G och vi har gjort G utav glitter och fina gröna grodor. Vi har även tränat på att skriva g, svårt för flera att skriva g eftersom endel utav bokstaven ”går ner i källaren”. Nästa veckas bokstav är B.

På språket har vi jobbat med att lyssna på varandra i grupper och alfabetisk ordning. Alfabetet har de flesta eleverna koll på men där emot är det svårt för några att lyssna och göra som andra vill när det inte är en vuxen i närheten som styr upp samtalen. Vi tränar vidare på detta nästa vecka.

På matten denna vecka har vi jobbat med olika saker, 100-snöret, 123-boken och begreppet skillnad.

I vår årstidsbok har vi börjat på årstiden våren. Vi har samlat vårtecken som krokus, vintergäck och snödroppe. Vi har även lyssnat på tranan och hackspetten. Har ni något vårtecken hemma så får eleverna gärna ta med det till skolan.

Nästa vecka börjat jag med utvecklingssamtalen, ni som inte har lämnat in lappen om förslag på tid, gör det så fort som möjligt.

Trevlig helg!