Veckobrev klass 3, v 12

Ännu en vecka har gått och det är inte så lång tid till påsklovet. Tiden går verkligen snabbt!

Eleverna jobbar som vanligt på bra och är nyfikna och intresserade! Det är härligt att de är så nyfikna och frågvisa, det är så man lär sig!

Vi har avslutat arbetet med världsdelarna med ett litet prov. Alla kunde placera ut de olika världsdelarna på en karta och de flesta kunde säga ett land till varje världsdel. Toppen! Nästa vecka blir det asagudar, med många härliga och tokiga berättelser!

På matten har vi jobbat med positionssystemet med hjälp av miniräknaren vilket gick riktigt bra. Vi repeterar också olika sorters diagram. Eleverna gör egna undersökningar som de ska redovisa med hjälp av frekvenstabell, stapeldiagram, linjediagram och cirkeldiagram.

Vi har jobbat vidare med de nationella proven och nästa vecka gör vi de sista i svenska. Eleverna är jätteduktiga på att arbeta koncentrerat och ge varandra arbetsro så att alla kan koncentrera sig!

Det ligger kvar lite pulkor på skolan som ni gärna får ta hem om ni inte redan gjort det!

Nästa vecka har vi läsläxa som vanligt till måndagen och engelskaläxa till torsdagen. I engelskan är det lite fler ord än vanligt men de är ganska lätta att stava till.

Ha en skön helg och njut av våren!