Veckobrev klass 3, v 6

Denna vecka blir det ett kort veckobrev eftersom jag idag är hemma med sjukt barn. Det har varit många sjuka på skolan denna vecka så vi får hoppas att det snart är över och att alla är friska igen!

Vi har jobbat med vårt tema ”Bondens maskiner” tillsammans med tvåorna och alla var mycket intresserade och motiverade!

På matten har vi jobbat vidare med bråk och spelat olika bråkspel. Glöm inte matteläxan som är uppställning i addition.

På svenskan har vi börjat med berättelse och tagit hjälp av fåret Shaun. Vi har tittat på olika avsnitt och sedan analyserat hur de är uppbyggda. Nästa vecka ska vi prova att skriva en berättelse om fåret Shaun.

På måndag är jag på utbildning. Johan och Lotta tar hand om klassen.

Glöm inte skridskor, hjälm och en liten fika (om man vill) på onsdag! Ingen gympa denna dag!

Trevlig helg!