1-2:ans veckobrev v. 6

Den här veckan har klassen arbetat hårt och varit mycket flitiga – härligt att se!

På no-lektionerna har vi gjort experiment med vattnets olika former. Nästa vecka avslutar vi detta område. Vi har sjungit om djur på musiken och på idrotten lekte vi olika lekar.

På elevens val skulle F-1 egentligen gjort samarbetsövningar, men eftersom det äntligen har kommit snö så fick de elever som ville åka pulka eller leka i snön göra det, medan de som ville vara inne och rita gjorde det.

På onsdag ska vi åka skridskor i ishallen i Diö. Tag med skridskor och hjälm. De får även ta med sig en liten fika om de vill. Ishallsbesöket kommer att vara hela förmiddagen så det blir ingen vanlig idrott. Vi ser fram emot en härlig onsdag i ishallen. OBS! Säg till oss om ert barn inte har några skridskor så försöker vi ordna det.

Vecka 8 är det sportlov. Fritids vill ha in elevernas tider senast på måndag.

Trevlig helg!