F-klassen veckobrev v:5

Äntligen fick vi våra ugglor och vårt träd färdigt på fönstret i klassrummet. Så fint att titta på både inifrån och utifrån.

Veckans bokstav har varit H och vi har gjort H utav havregryn och fina hästar som kan röra på sina ben. Nästa veckas bokstav är P. Som vanligt så är det bokstavssak till torsdag.

På elevens val som vi har tillsammans med 1:an så har vi gjort samarbetslekar. I första leken fick varje elev var sin lapp med ett nummer från 1 till 23, sedan skulle de ställa sig i nummerordning utan att prata med varandra. Så svårt att göra sig förstådd utan att prata. Efter en stund och med lite hjälp utav Johan och mig så löste de problemet. I nästa övning så skulle 4 elever vända på en matta utan att kliva ut på golvet. Detta gick jättebra för de grupperna som lyssnade på varandra. Vi kommer att fortsätta med liknande övningar nästa vecka.

På veckans so lektion så har vi jobbat färdigt med trafikmärkena och dess betydelse. Som avslut tittade vi på en film som handlade om just detta.

Nästa vecka på onsdag ska jag till Kalmar på biennal. Johan har idrottslektionerna istället för mig.

Trevlig helg! ?