1-2:ans veckobrev v.5

Denna vecka har det varit mycket sjukdomar men vi hoppas att alla håller sig friska nästa vecka. Vi har fått en ny elev. Hon heter Maedeh och började i 1:an igår.

ÄNTLIGEN så har eleverna gått 100 dagar i skolan. Det har de längtat efter sen de började räkna dagarna. Det firade Lotta tillsammans med eleverna idag genom att räkna till 100 på olika sätt och med olika saker. En del av sakerna fick de sedan äta upp.

På 1:ornas elevens val som de har tillsammans med F-klassen så har de gjort samarbetslekar. I första leken fick varje elev var sin lapp med ett nummer från 1 till 23, sedan skulle de ställa sig i nummerordning utan att prata med varandra. Så svårt att göra sig förstådd utan att prata. Efter en stund och med lite hjälp utav Johan och Tesan så löste de problemet. I nästa övning så skulle 4 elever vända på en matta utan att kliva ut på golvet. Detta gick jättebra för de grupperna som lyssnade på varandra. De kommer att fortsätta med liknande övningar nästa vecka.

Nästa vecka kommer 2:orna att börja arbeta lite mer med temat tillsammans med 3:orna. Eleverna har önskat att de ska börja arbeta med bondens maskiner. Kanske finns det någon förälder som har möjlighet att visa någon maskin någon gång i framtiden?

2:orna har fått engelskaläxa till nästa fredag som handlar om husdjur. De har även läsläxa till tisdag.

1:orna har läsläxa till på onsdag.

Ha en trevlig helg!