1-2:ans veckobrev v.4

Idag har alla fått testa att logga in på datorerna. Det tog väldigt lång tid då jag tror att de flesta är mer vana vid surfplattor än vid datorer. Vi kommer att arbeta mer och mer med datorerna. Idag fick eleverna testa att spela svenskaspel på elevspel.se.

På matten har 1:orna börjat arbeta med 10-tal och de har jämfört talen 1-10 med talen 1-100. 2:orna har tränat 2:ans och 5:ans multiplikationstabeller. Alla har spelat 100-kompisar på Ipaden och de har gjort kluringar tillsammans.

2:orna har tillsammans med 3:orna arbetat med Hinduismen och Ganesha. De har skrivit fina texter.

F-klassen har lärt 1:orna ett nytt kortspel som kallas ”Högst vinner”. Det tyckte de var väldigt roligt.

På No lektionerna arbetar de nu med vattnets olika former. Denna vecka fick de titta närmare på snö. De kommer att fortsätta att arbeta med detta.

Hoppas att alla får en härlig helg!