F-klassens veckobrev v:4

Tyvärr så har det varit flera barn sjuka i klassen denna vecka. Det har varit både magsjuka, förkylning och feber som har drabbat oss. Hoppas att vi håller oss friskare nästa vecka.

Som veckans bokstav har vi jobbat med U. Eftersom alla elever har blivit så duktiga på att skriva så fick de skriva ord dom börjar på U på tavlan. Vi fick ord som uggla, usel och Ullared. Vi har även gjort u utav ugglor och fina ugglor utav papper i flera olika färger. Vi fick oss också ett gott skratt när en elev provade sin bokstavssak som var undervattensglasögon. Nästa veckas bokstav är H. Glöm inte bokstavssak till torsdag.

På matten har vi lärt ettorna kortspelet ”Högst vinner”, vilket både ettorna och vi tyckte var jätteroligt. Vi har också spelat ett spel där vi tränar på skillnad, svårt för flera så det jobbar vi vidare med nästa vecka.

Vi har börjat på ett nytt tema tillsammans med alla elever på skolan. Temat kallar vi jordbruk. Vi kommer att jobba tillsammans i små grupper ibland på temat, men även klassvis. F kommer att börja med bondgårdens djur. ????

Trevlig helg!