F-klassen veckobrev v:50

Vilken fin och stämningsfull Luciamorgon vi fick vara med om i tisdags. Fantastiskt duktiga elever vi har. Nu har julstämningen infunnit sig på allvar.

Veckans bokstav har varit K och vi har gjort fina katter och K utav kapsyler. Detta var sista veckans bokstav för denna termin. Nästa gång vi har veckans bokstav är till v:3 . Jag återkommer med vilken bokstav det blir.

På matten har vi bl.a. jobbat med att jag har klappat tex fyra klapp sedan skulle eleverna klappa en fler och en färre. Vi har även jobbat i våra 123 böcker vilket är en höjdare enligt de flesta.

Terminens sista idrottspass fick eleverna bestämma vad vi skulle göra. F-1 valde skala banan och fotboll. Kul!  Nästa vecka är det ingen idrott utan då är vi kvar på skolan och julmyser. Vi börjar med idrott igen den 11 januari, terminens första dag.

På tisdag ska vi ha gemensam pysseldag på skolan. Har ni tomma toarullar hemma så skicka med dem till skolan.

Under nästa vecka så vill vi att eleverna tömmer sina platser i kapprummet. Malin ska städa där under lovet så då kan det inte finnas några kläder kvar.

Trevlig helg!! ????