1-2:ans veckobrev v.50

Vilka duktiga elever vi har på denna skolan! De bjöd på ett fantastiskt fint och stämningsfullt Luciatåg i tisdags. Nu är jullovet nästan här och nästa vecka blir en kort skolvecka.

Siri kommer att följa med Viggo hem över helgen och sen tar hon jullov. Efter jullovet kommer hon att få åka hem till Isac P som är den sista eleven hon får åka hem till.

På idrotten i onsdags fick eleverna välja själva vad vi skulle göra. 1:orna valde banantagen och fotboll, 2:orna valde skeppsbrott och fotboll. Eftersom vi hann med två val så fick de flesta elever något de hade önskat. Nästa gång vi har idrott är den 11 januari på vårterminens första dag.

På engelskan har 2:orna haft med sig gosedjur hemifrån som de har fått presentera på engelska inför klassen.

Nästa vecka blir det ingen idrott på onsdagen och det blir heller ingen slöjd för 2:orna. Vi kommer att vara på skolan hela förmiddagen och ha det lite mysigt.

Det är ingen läxa till nästa vecka utan vi tar nu lov från det och det blir inte förrän nästa år!

Ha en trevlig helg!