F-klassen veckobrev v:43

Veckan började med att vi uppmärksammade FN-dagen med att prata om barnkonventionen. Vi kom fram till att vi har det väldigt bra i Sverige som inte behöver vara rädda för att det ska bli krig och att vi som barn inte tvingas till att kriga.

Veckans bokstav har varit N och vi har gjort fina N utav nabbipärlor. Några tycker att det är roligt att göra de små bokstäverna och det går ju givetvis bra. I dag var det många som hade med sig nallar och nycklar som bokstavssak. Veckan efter lovet är veckans bokstav i. Glöm inte bokstavssak till torsdagen den10 november.

I veckan som gått så har vi jobbat en hel del med att försöka göra färdigt det som vi har börjat på: hemliga halsbandet, de mekaniska korten och SO- arbetet om kompisskap. Tyvärr så hann ändå inte alla bli helt färdiga så det gör vi efter lovet.

Som avslutning på veckan har vi pysslat lite till halloween:

Hoppas att alla får en skön helg och ett bra lov. ?